Ne kadar ağırlık kaldırmalıyım?

Konusu 'Yeni Başlayanlar (Soru-Cevap)' forumundadır ve Fitherif tarafından 8 Mayıs 2012 başlatılmıştır.

  1. Fitherif Administrator

    Çevrimdişi
    Mesaj Sayısı:
    686
    Beğenilen Mesajlarınız:
    29
    Ödül Puanları:
    28
    Bulunduğu Yer:
    İstanbul
    Ne kadar ağırlık kaldırmalıyım? Kaç kilo kaldırmalıyım? Maksimallerin alınması ne demektir?
    Ağırlık çalışmasının en önemli amacı kuvvet gelişiminin sağlanması ve kuvvetin korunmasıdır. Vücudumuzda kuvvet kullanımı; genel kuvvet, maksimum kuvvet, kuvvette devamlılık, özel kuvvet, patlayıcı kuvvet ve çabuk kuvvet şeklindedir. Bir insan bedeni tüm bu kuvvet modellerine sahiptir, ancak yaptığı işe ya da yaşam tarzına göre bazı kuvvet modellerini daha fazla geliştirmesi gerekebilir. Günlük hayatta bu kuvvet modellerini farklı şekillerde kullanırız. Bir sporcu ise yazdığımız bu kuvvet modellerini sırayı takip ederek yıl içindeki antrenman programına dahil eder ve tüm kuvvet modellerini geliştirerek müsabakalarına hazırlanır. Yukarıda belirttiğimiz kuvvet çalışmalarının uygulanış sistemleri kaldırdığımız ağırlıkların ya da yaptığımız hareketlerin tekrar sayıları, set sayıları, dinlenme süreleri, hızlı ya da yavaş uygulanışı gibi değişiklikler gösterir.
    ne kadar ağırlık kaldırmalıyım.jpg
    Çalışmalarda kaldırılacak ağırlıklara karar verilmesi için önce kişinin kuvveti ölçülmelidir. İyi bir eğitmen eşliğinde vücut yeterince ısındıktan sonra, kişinin her bölge ve hareket için, maksimum itiş, çekiş ve kaldırış gücü belirlenmelidir. Buna "maksimallerin alınması" denir.

    Maksimalleri alınan bir kişinin çalışma programındaki kuvvet modeline göre, kullanacağı ağırlıkların miktarına, set ve tekrar sayılarına karar verilebilir.

    #1

Sayfayı Paylaş