Kaç saat spor yapmalıyım?

Konusu 'Yeni Başlayanlar (Soru-Cevap)' forumundadır ve Fitherif tarafından 15 Haziran 2012 başlatılmıştır.

  1. Fitherif Administrator

    Çevrimdişi
    Mesaj Sayısı:
    686
    Beğenilen Mesajlarınız:
    29
    Ödül Puanları:
    28
    Bulunduğu Yer:
    İstanbul
    Günde kaç saat spor yapmak gerekir, kaç saat spor yapılmalı, spor yapmak için en uygun saat ve uygun zaman
    Zayıflamak için günde kaç saat spor yapılmalı
    Öncelikle spordan ne kastedildiği önemlidir? Golf mü, takım sporları mı, bisiklete binmek veya fitness mı? Bu süreyi kabaca o sporun şiddeti ve dinamikleri belirler, bu bakımdan biz bu sorunun cevabını genel bir kanı oluşturması açısından fitness veya egzersiz yaptığımızı varsayarak cevaplayacağız.
    kaç saat spor yapmalıyım.jpg
    Antrenman süresinin uzunluğu antrenmanın şiddetiyle ters orantılıdır, şiddet arttıkça süre azalır, şiddet azaldıkça süre uzar. Mesela 30 dakikalık bir yürüyüşün ardından, 30 dakikalık hafif bir ağırlık antrenmanı hafif bir yorgunluğa neden olurken, 3 rauntluk toplam 9 dakika süren yüksek şiddette bir kik-boks çalışması kişiyi son gücüne kadar tüketebilir. Antrenmanın şiddeti ise kişinin o sıradaki fiziksel performansı ve yapabilirliğiyle doğru orantılıdır. Bu performansı belirlemek için çeşitli testler mevcuttur, bu testler spor eğitmeniniz tarafından yapılabilir. Bu testler sizi korkutmasın, kaç kilo kaldırabileceğiniz ya da koşarken nabzınızın ne kadar yükseldiğinin gözlenmesi gibi çok basit testlerdir. Antrenman programınız bu verilere göre düzenlenmelidir.

    Antrenman süresi ve şiddeti kişinin performansına ve hedeflerine göre eğitmen tarafından belirlenir. Kabaca bir değer vermek gerekirse 1 saat ve üzerinde süren egzersizler genelde kondisyon ve dayanıklılığın artırılması üzerine yapılan çalışmalarda uygulanır. 20 dakikadan 45 dakikaya kadar süren yoğun antrenmanlar genelde kuvvet kazanmak için yapılan çalışmalarda uygulanır.

    Genelde büyük çoğunluğun yaptığı spor salonlarına haftada 3 gün giderek tüm çalışmaları kapsayan bir bir egzersiz programı uygulamaktır. Bu egzersizleri ele alalım; Aynı gün hem kardiyo hem de ağırlık çalışması yapılacak olursa, ağırlık çalışması yaklaşık 30-45 dakika sürmelidir, verimli sayılabilecek bir kardiyo çalışması ise 20-30 dakika sürmelidir. Yani toplamda yaklaşık 1 saat - 1 saat 15 dakikalık bir çalışma süresi ideal olarak kabul edilir.

    Antrenman sonunda kaslarımızı rahatlatmak amackıyla yapacağımız germe (stretching) çalışmalarını minimum 10 dakika yapmamız gerektiğini de unutmayalım.

    Süresi iyi ayarlanmamış programlar ya yeteri kadar gelişmeyi engelleyecek ya da aşırı yorgunluğa ve sakatlanmalara neden olacaktır. İyi bir eğitmenin görevi spor yapan kişinin kapasitesini öğrenmek, iyi bir gözlem ve takiple gereken programı doğru sürelerde uygulaması için kişiye yol gösterip yardım etmektir.

    #1

Sayfayı Paylaş

Users found this page by searching for:

  1. kaç saat spor yapmalı

    ,
  2. kaç saat antrenman yapılmalı

    ,
  3. vücut geliştirme kaç günde bir yapılmalı

    ,
  4. günde kaç saat antrenman,
  5. kaç saat spor yapmak,
  6. fitness kaç saat yapılmalı,
  7. spor kac saat surer,
  8. kas yapmak için günde kaç saat çalışmalı ,
  9. vucut gelistirme antremani kac dk surmelidir,
  10. body günde kaç saat yapılmalı